Situatie
Eén van onze medewerkers werkt voor een mooie opdrachtgever uit Brabant. Deze opdrachtgever heeft net als B&P Professionals een landelijk klantenbestand, waarmee ze veel telefonisch contact hebben. Het kunnen spreken van Nederlands zonder zwaar dialect of accent is hier echt een vereiste. Onze medewerker is een echte Zuiderling met bijbehorende tongval. Dit hoor je dan ook zodra je met hem in gesprek gaat. Natuurlijk, iedereen heeft een bepaald accent en de één wat zwaarder dan de ander. Maar voor onze opdrachtgever was het met het oog op het vele klantcontact een dusdanig belangrijk aandachtspunt dat hij dit bij mij heeft aangegeven.
Mogelijkheden op maat!
Deze situatie heb ik besproken met onze fieldmanager Kim Bosmann. Zij heeft contact gezocht met de betreffende medewerker om dit signaal te bespreken. De medewerker had hierover al gesproken met zijn manager bij de opdrachtgever en was er dus al van op de hoogte. Alle betrokkenen zagen het als verbeterpunt en wilden er graag mee aan de slag. Waar Kim contact had met de medewerker, heb ik contact gezocht met de manager om de mogelijkheden voor een oplossing eens rustig te bespreken onder het genot van een kop koffie. Dit gesprek heeft geleid tot een goede oplossing voor alle partijen. Wij zorgen ervoor dat onze medewerker een cursus krijgt om zo accentloos mogelijk te leren spreken en de manager faciliteert de medewerker om zich te kunnen ontwikkelen tot het gewenste niveau. Een hele mooie samenwerking als je het mij vraagt en een goed voorbeeld van ‘samen komen we verder!’.
Win-Win-Win
Dit is een actueel praktijkvoorbeeld van hoe wij bij B&P Professionals samen met onze medewerkers en opdrachtgevers verder willen komen. Wij investeren graag in medewerkers om ze op het gewenste niveau van de opdrachtgever te krijgen. Opdrachtgever tevreden, wij tevreden, maar vooral onze medewerker tevreden. Wij krijgen er een kick van om een medewerker te kunnen ondersteunen bij iets waar hij of zij levenslang profijt van kan hebben. Een win-win-win situatie dus!